Český startup Sensio se na mezinárodní soutěži v konkurenci 6 tisíc projektů umístil na 3. místě

1. 7. 2022 – 8:49 | Tech | Adam Homola | Diskuze:

Český startup Sensio se na mezinárodní soutěži v konkurenci 6 tisíc projektů umístil na 3. místě
MyCello | zdroj: Foto: Sensio

Českému startupu Sensio se podařilo na mezinárodní soutěži v Kodani obsadit třetí místo se svým 3D vytištěným cellem. Sensio bodovalo už v březnu v Ostravě v rámci soutěže Creative Business Cup 2022 coby nejkreativnější startup Česka letošního roku.

Sensio, respektive jejich 3D vytištěné cello s názvem MyCello zaujalo podle CzechInvestu především „vysokou mírou kreativity, vlastním příběhem, využitím ekologických materiálů, vnitřní dávkou motivace a disrupcí, se kterou přichází na trh.“

Konkurencí pro MyCello byly startupy zabývající se například zpracováním a recyklací plastů a jejich následným užitím.

„Díky účasti jsme získali celou řadu zkušeností nejen z oblasti prezentace samotné, ale dostali jsme také zpětnou vazbu od některých porotců, doporučení z jiných úhlů pohledu či dokonce nabídky na businessové propojení do zahraničí, latinské Ameriky či Dálný východ. Jsme hrdí na to, co jsme i přes počáteční peripetie v samotném průběhu soutěže dokázali. Průběžné postupy přes top 12, poté top 5 až po konečné umístění na bronzové příčce bereme jako jednu velkou jízdu a pro nás osobně obrovskou výhru a zviditelnění celé České republiky ve startupovém prostředí. Náš produkt MyCello byl díky častému hraní jedním z nejvýraznějších a nejčastěji zmiňovaných. Bylo příjemné, když vás poznávají úplně cizí lidé a už z dálky s úsměvem volají: "Hi, you are MyCello, right?". Bylo to pro nás velmi inspirativní a pevně věříme, že jsme i my inspirovali někoho dalšího. Ať už na místě samotném, nebo i v rámci dalších, nových startupů,“ uvedl Jan Tobolík, jednatel a spoluzakladatel společnosti.

Letošního ročníku soutěže se účastnilo celkem 44 zemí, tedy více než 6000 projektů. MyCello tak čelilo tvrdé konkurenci, kterou ale v Kodani z drtivé většiny porazili a skončili na krásném bronzovém místě. Pro pořádek se sluší dodat, že první místo získal rakouský startup Plasticpreneur věnující se vývoji a výrobě strojů recyklujících plast, výrobě designových produktů a konzultačním činnostem s tím spojenými.

Druhé místo pak patří startupu MUNICE z Jižní Koreji, který se svojí technologií bojuje proti poruchám spánku.

„Během konference bylo očividné, že kreativita lidi spojuje a každý ji v sobě má. A firmy, potažmo lidé, kteří ji dokážou naplno uchopit, ji využívají jednak pro svůj business, zároveň berou v potaz sociální i environmentální aspekt, jelikož jim záleží na světě kolem nás. A právě proto jsem šťastná, že CzechInvest je součástí této komunity, která rozšiřuje povědomí o kreativních průmyslech a oceňuje startupy, které chtějí měnit svět k lepšímu,“ uvedla Markéta Mentelová, specialista na kreativní průmysly agentury CzechInvest.

Mezinárodní kolo soutěže Creative Business Cup 2022 se odehrálo v rámci dvoudenní konference BRIGHT 2022, při které se profesionálové z oblasti kulturních a kreativních průmyslů napříč světem bavili např. o užití umělé inteligence a dalších inovativních technologiích v kreativních průmyslech či užití kreativní ekonomiky v rámci udržitelného rozvoje.

Zdroje:
Tisková zpráva, CzechInvest, Sensio

Nejnovější články