Brněnský Smartlook chce konkurovat Googlu. Jeho hlášení pádů pomocí záznamů zjednoduší život vývojářům

15. 12. 2022 – 10:34 | Tech | Redakce StartupInsider | Diskuze:

Brněnský Smartlook chce konkurovat Googlu. Jeho hlášení pádů pomocí záznamů zjednoduší život vývojářům
zdroj: Smartlook

S novým rokem Smartlook spustí novinku, která má ambici nabourat dominantní postavení Googlu na trhu s nástroji pro hlášení pádů. Pokročilý crash reporting umožní vývojářům a testerům snadněji identifikovat problémy s pády mobilních aplikací. Díky kombinaci crash reportingu s vizuálními nahrávkami chyb nebudou muset složitě hledat příčiny pádů jen na základě výpisu chyb (stack trace).

To posouvá Smartlook na novou úroveň, neboť obdobné nástroje jako Firebase od Googlu nebo Bugsnag vizuální kontext při hlášení chyb neposkytují. Nová funkce vývojářům ušetří až desítky hodin práce měsíčně a urychlí tak vývoj aplikací, pro nějž je hlášení chyb zásadní. Pokročilé hlášení chyb tak má nalákat nové klienty, zážitek ale nakonec zpříjemní i koncovým uživatelům.

„Crash reporting je pro vývoj mobilních aplikací naprosto zásadní, protože jejich stabilita má výrazný vliv na to, zda je Google a Apple ve svých online obchodech doporučují. Naše funkce díky záznamům umožní vidět, co se stalo těsně před pádem aplikace, na co uživatel klikl a jak se dostal do bodu, kdy k pádu došlo. Místo hledání příčiny ve výpisu chyb tak vývojář hned uvidí, co se stalo, a může ušetřit až desítky hodin práce měsíčně. Nová funkce je tak pokročilejší než třeba populární Firebase od Googlu,“ vysvětluje Petr Janošík, CEO Smartlooku.

Aplikací pro Android a iOS jsou miliony a řešení, které by vývojářům zjednodušilo práci, má tak velký poptávkový potenciál. Efektivita vývoje je pro vývojářské týmy důležitá, protože má přímý vliv na uživatelský zážitek, a tedy i na hodnocení aplikace. Navíc pokud aplikace často „padá“, může ji Appstore nebo Google Play dokonce úplně stáhnout ze svých platforem. I proto crash reporting představuje určitou formu prevence. Zároveň ale Smartlook chce dát klientům do rukou způsob, jak zajistit pokročilou ochranu uživatele.

Ochrana uživatele s minimální zátěží

„Výhodou nové funkce není jen to, že umožňuje něco, co nedovede ani Google, ale že při tom dovoluje zachovat maximální anonymitu uživatele. Díky tzv. wireframe módu lze na záznamu uživatelského chování vidět pouze obrysy jednotlivých prvků, nikoli však další data či citlivé údaje. Analyzujeme zkrátka uživatelovo chování, nikoli uživatele samotného, protože všechny záznamy jsou anonymizované. Jdeme tak nad rámec požadavků GDPR, a jelikož nástroj dělá jen to nezbytně nutné, nedochází navíc ani ke zpomalení aplikace, na které je analytika spuštěna,“ komentuje Ondřej Machek, CTO Smartlooku.

Malou náročnost na výkon umožňuje efektivní kód, který lze do dané aplikace snadno implementovat. Díky jednoduchému SDK (software development kit) se nástroj napojí na danou aplikaci a vývojář pak bude moci sledovat záznamy dle toho, jak si nastavení v nástroji nakonfiguruje. K tomu Smartlook umožní integraci funkce se Slackem a se softwary pro sledování chyb, jako jsou Jira nebo Youtrack. 

Více o Smartlooku

Smartlook kouzlí s analytikou dat. Jde o software, který propojuje nahrávací systém a analytické nástroje a díky němuž mohou firmy sledovat, k jakým interakcím ze strany návštěvníků dochází. Kombinace živých nahrávek a pokročilých analytických funkcí umožňuje zhlédnout nejdůležitější momenty cesty uživatele přímo očima zákazníka. Neunikne vůbec nic – každé kliknutí a pohnutí myší je detailně zachyceno. Už žádné „proč nedokončil nákup“ nebo „proč nechápe, že na tohle místo klikat nemá“, už žádné hádání, ale hmatatelné odpovědi. Smartlook jsou Brňáci, ale kanceláře mají také v Praze. Podívat se na weby a mobilní aplikace očima uživatelů umožňují dnes už více než šedesáti tisícům klientů, mezi něž patří třeba Volvo, Miele, Vogue nebo taky čeští Rohlík a Alza.

Zdroje:
Tisková zpráva, Smartlook

Nejnovější články