S analýzou chování hráčů mobilních her pomáhají nástroje startupu Smartlook

12. 4. 2022 – 14:45 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

S analýzou chování hráčů mobilních her pomáhají nástroje startupu Smartlook
zdroj: Smartlook

Jak trh mobilních her roste, stávají se kvalitní analytické nástroje klíčovým faktorem pro přizpůsobení her a monetizačních systémů potřebám hráčů a maximalizaci zisku. Již stovky mobilních her proto využívají komplexní služby startupu Smartlook.

Současným nejčastějším monetizačním modelem na poli mobilních her jsou mikrotransakce, tedy hry poskytované zdarma s možností přikoupení nejrůznějších herních doplňků a výhod. Nicméně nastavit systém tak, aby hráče skutečně motivoval k utrácení, ideálně pak k pravidelným platbám, není snadná disciplína. Ovládnout ji lze například s pomocí technologie od Smartlooku.

„Analytické nástroje měří zejména interakce hráčů s prvky ve hře, nikdy ne osobní informace nebo data. Vývojáři tak dostávají přehled, jak se uživatelé v jejich hrách pohybují, čemu dávají přednost, kde nejvíce utrácí nebo čemu se naopak vyhýbají,“ říká Ondřej Machek, CTO Smartlooku.

Získaná data, z nichž lze vyčíst například to, proč hráči od hry odcházejí, jsou následně dostupná všem ve vývojovém studiu, díky čemuž lze jednodušeji odstranit chyby, optimalizovat systémy, přidat chybějící funkce a tak podobně.

Řešení Smartlooku se může pyšnit také tím, že na mobilní zařízení vyvíjí minimální nároky. Získaná data se nahrávají na cloud na pozadí, a to pouze v určitých intervalech za předpokladu, že je telefon připojený k wi-fi, aby se nespotřebovávala mobilní data. Díky tomu není během hraní příliš zatěžovaná baterie a mobil není zpomalován.

Analytické systémy využívají jak česká, tak zahraniční studia vyvíjející mobilní hry, mezi nimiž nechybí Fanatee, Pixel Gaming či Homa Games a hry jako Sky Roller či Idle World. Smartlook ale nechce zůstat jen u mobilního hraní a zvažuje vstup na trh stolních počítačů a virtuální reality.

„Dobrým příkladem využití analytických nástrojů v herní branži je nastupující trend metaverse. Jde o propojený digitální svět, kde dochází k interakcím stovek, ne-li tisíců hráčů a uživatelů. Data pak mají velmi vysokou hodnotu, jelikož je mohou herní studia používat pro další roky vývoje a udržitelnosti svého produktu. Je tu i velký přesah na trh NFT tokenů. Začínají se objevovat první herní projekty, jejichž monetizační systém na NFT přímo stojí. Integrace do hratelnosti a celkové herní struktury musí být velmi pečlivě promyšlena a naplánována. Správná analýza chování uživatelů je tedy naprosto klíčová,“ uzavírá Machek.

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články