Avataar.me usnadňuje nakupování nábytku online s pomocí rozšířené reality

7. 1. 2022 – 15:07 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

Avataar.me usnadňuje nakupování nábytku online s pomocí rozšířené reality
zdroj: Avataar.me

Zalíbil se vám určitý nábytek, ale netušíte, zda do vašeho současného bydlení zapadne? S využitím rozšířené (též augmentované) reality od Avataar.me získáte lepší představu a snáz se tak rozhodnete pro nejvhodnější gauč, pračku či ledničku.

S každým rokem se víc a víc zákazníků přesouvá do online prostředí. Navštěvování obchodů je přeci jen fyzicky a časově náročnější než pár kliků na počítači či v mobilu z pohodlí domova s tím, že vybrané zboží se samo magicky zjeví u vašich dveří do pár dnů.

Ale stále existují produkty, které si radši prohlédneme naživo, neboť ne vždy získáme z obrázku na webu představu o tom, jak produkt vypadá v reálu. Elegantní řešení nabízí sanfrancisko-bengálský startup Avataar.me, který vám vyloženě ukáže, jak se nový kus nábytku bude ve vašem domě vyjímat.

Avataar.me vyvíjí aplikaci využívající augmentovanou realitu. Funguje to tak že si s pomocí telefonu promítnete vybraný nábytek do vaší místnosti v jeho skutečné velikost a snadno tak získáte představu o tom, kolik bude zabírat místa a jak bude v rámci celku vypadat.

Nejedná se však o samostatnou aplikaci, ale o službu, kterou využívají nejrůznější světoví prodejci. Zakladatel a výkonný ředitel startupu Sravanth Aluru sice neprozradil konkrétní značky, ale Avataar.me prý využívají dvě přední e-commerce tržiště s nábytkem. K Avataar.me se otevřeně hlásí například Samsung či indický obchod s nábytkem Popperfry.

Výhodou Avataar.me pro firmy je, že sami nemusejí vytvářet žádné modely. Aplikace totiž umí vytvořit 3D objekty projektované skrze telefon do místností jen za pomocí obrázku daného produktu, pokud je v dostatečné kvalitě. Aluru pro web TechCrunch prozradil, že díky rozšířené realitě zákazníci setrvávají déle na stránce obchodu a firmy vykazují až 3,5x větší prodeje. Společnost Snap ve spolupráci s Deloitte zase informovala, že rozšířenou realitu při nakupování využívá již přes 100 milionů lidí.

Startup dnes oznámil obdržení investice ve výši 972 milionů korun ve druhém investičním kole, které vedly investorské skupiny Tiger Global a stávající Sequoia Capital India. Dohromady za šest let svého působení utržil Avataar.me téměř 1,2 miliardy korun a do budoucna se hodlá plně zapojit do trendujícího metaverza.

Zdroje:

Nejnovější články