Analyzování uživatelského chování umožňuje brněnskému Smartlooku expandovat do Ameriky

19. 10. 2021 – 12:15 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

Analyzování uživatelského chování umožňuje brněnskému Smartlooku expandovat do Ameriky
zdroj: Smartlook

Brněnský Smartlook je jedním z předních poskytovatelů analytických systémů sledujících chování zákazníků na webových stránkách. Rychlý růst v posledních letech umožní expanzi do Ameriky a cestu za prvenstvím.

S příchodem pandemie vzrostl příval zákazníků v online prostředí, čímž logicky vzrůstá i zájem o analyzování jejich chování na webech a mobilních aplikacích. Přesně na takový úkon se zaměřuje brněnská společnost Smartlook.

Její analytické nástroje kombinují nahrávání videa s datovou analýzou interakcí zákazníků na stránce či v aplikaci. Díky tomu dokáže zobrazit nejen každé kliknutí myši, ale i její pohyb a snadno se tak najde příčina nedokončení zamýšlené akce koncovým uživatelem.

K současnému růstu společnosti napomohla nejen aktuální doba, ale i loňská investice, díky které tým startupu vyrostl, zainvestovalo se do reklamy, bezpečnosti a chystá se vybudování americké centrály někdy v příštím roce. Nyní si Smartlook jde pro další desítky milionů dolarů od amerických investorů, s nimiž chce navýšit tamější podíl příjmů ze 30 na 50 procent.

„K dnešnímu dni máme přes 2 700 platících zákazníků z řad velkých společností, které jsou v současnosti středem našeho zájmu. Mimo to však Smartlook využívá dalších více než 60 tisíc uživatelů a menších firem. Dohromady tak sledujeme a nahráváme přes 62 tisíc webů a přes dva tisíce mobilních aplikací,“ říká CEO a spoluzakladatel Smartlooku Petr Janošík a dodává:

„Růst, jenž nám dříve trval tři roky, zvládáme nyní za jediný rok. V absolutních hodnotách se tak na konci roku 2021 dostaneme na necelých pět milionů eur v ARR (roční obrat z pravidelných výnosů), což bude znamenat, že meziroční růst obratu přesáhne 100 %.“

Smartlook má sice obrovský počet zákazníků v Americe, ale daří se mu i v Evropě a mimo tyto největší trhy je o něj zájem i v Brazílii, Indii, Austrálii nebo třeba ve Spojených arabských emirátech. Přesto věří převážně v Ameriku, kde vzniká nejvíc startupů potřebující jeho analytické nástroje. Od zaměření se na Ameriku s plánovanou mateřskou společností si ale slibuje mnohem víc než jen 50% procentní podíl příjmů.

„Naše ambice totiž nejsou menší, než že se do roku 2025 chceme stát lídrem na poli datové analytiky. Trh je tomu rozhodně otevřený. Podle studie poradenské společnosti Allied Market Research se na trhu s analýzou chování na webových stránkách v roce 2026 protočí až 10,7 miliardy dolarů a my chceme být u toho,“ doplňuje Janošík.

Růst společnosti je ale rovněž závislý na vývoji úložišť a cloudových technologií, protože jen díky nim jsou v Brně schopní zpracovávat obrovské množství dat. Měsíčně nahrají až 16 milionů hodin určených k analýze a zpracovávají až 250 milionů nových seancí a 6 miliard různých událostí.

Ke klientům Smartlooku se řadí společnosti jako Volvo, Miele, Vogue, Rohlík či Alza. E-commerce tvoří až 35 % klientely, ale jsou to i marketingové agentury (14 %), SaaS produkty (12 %), a dokonce i herní firmy (5 %). Do budoucna se Smartlook chce zaměřit na přechody zákazníků mezi platformami i operačními systémy.

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články