Slovensko-německý startup Byways chce zrychlit globální přepravu, má už první české investory

9. 8. 2021 – 12:46 | Transport | Mahulena Kopecká | Diskuze:

Slovensko-německý startup Byways chce zrychlit globální přepravu, má už první české investory
Pracovníci ve skladech nebo v logistických uzlech celý den vyřizují e-maily či telefonují, aby zvládli odbavit všechny dodávky, což má za výsledek nákladný, neefektivní proces pro firmu (Ilustrační foto) | zdroj: Profimedia

Pomocí digitálních nástrojů i umělé inteligence nebo strojového učení chce startup Byways usnadnit a urychlit globální přepravu.

Startup Byways vznikl jako výsledek slovensko-německé spolupráce. Slovák Alexander Palffy věděl díky brigádám na střední škole jak funguje práce ve skladech. Díky dalším pracovním zkušenostem měl možnost zblízka poznat problémy, kterým čelí logistický průmysl. Proto společně s Němcem Simonem Jordanem založili startup Byways. Ten má zlepšovat fungování dodavatelských řetězců a zrychlit globální přepravu.

Digitální systém, který má spravovat nakládky a vykládky mezi nákladními vozidly a logistickými uzly vzniká v Berlíně, kde působí oba zakladatelé už nějakou dobu. Zkušenostmi, které mají Palffy a Jordan z automobilového i logistického průmyslu, chtějí teď vyřešit jednu z posledních částí velkých dodavatelských řetězců — propojení přepravních uzlů se všemi dopravci na celém světě.

„Během více než sedmi let působení ve skladech a také na straně dopravců jsem měl možnost pochopit, co logistiku a dodavatelský řetězec brzdí. Uvědomil jsem si, že jeden z hlavních problémů, který je příčinou vysokých nákladů a nízkých marží v odvětví, je způsoben chybějícím přehledem v reálném čase a nedostatečným proaktivním rozhodováním v procesu přepravy nákladu,“ popisuje CEO Alexander Palffy pro Czechcrunch.

Startup Byways vnáší do celého procesu digitální nástroje, usnadňující práci jak plánovačům ve skladech, tak dispečerům a řidičům. Díky těmto nástrojům se tak může zlepšit efektivita celé logistiky. Logistické procesy by měly být modernizovány pomocí umělé inteligence nebo strojového učení a jejich plánování díky tomu bude mnohem přesnější.

„V některých skladech jsme viděli sofistikované špičkové automatizační technologie, jako jsou automatizovaná řízená vozidla nebo autonomní regálové nakladače, ale když jsme se jich zeptali, kdy přijede další kamion, museli zvednout telefon a zavolat dopravci,“ řekl pro Czechcrunch Simon Jordan, který působí v roli CTO.

Startup se chce zaměřit na středně velké společnosti, jejichž byznys závisí na logistice, ale které často nezvládají nastavit a řídit všechny procesy efektivně. Alexander Palffy vysvětluje, že se tu běžně stává, že pracovníci ve skladech nebo v logistických uzlech celý den vyřizují e-maily či telefonují, aby zvládli odbavit všechny dodávky, což má za výsledek nákladný, neefektivní proces pro firmu, navíc to ale může mít negativní dopad také na její zákazníky, pokud dochází ke zpoždění zásilek.

Nápad přilákal také investory, slovensko-německý startup hlásí podle webu Czechcrunch první větší investici, do které se zapojili i Češi. Do Byways v rámci seedového kola financování vložil peníze kyperský Rider Global i český fond Reflex Capital, za kterým stojí Ondřej Fryc — jde o několik nižších jednotek milionů eur (přibližně několik vyšších desítek milionů korun). Ti se tak přidali k dalším angel investorům a fondům Entrepreneur First a Venista Venture, kteří podporují Byways už od úplného začátku.

Zdroje:

Nejnovější články