Pandemie přeje carsharingu. Růst hlásí Autonapůl i HoppyGo

30. 11. 2021 – 15:24 | Transport | Patrik Hajda | Diskuze:

Pandemie přeje carsharingu. Růst hlásí Autonapůl i HoppyGo
zdroj: Profimedia

Proč vlastnit auto, které naprostou většinu času někde postává, když si auto můžete od někoho zapůjčit a výrazně tak ušetřit? Tento trend během pandemie jedině posiluje, jak hlásají carsharingové společnosti HoppyGo a Autonapůl.

Smýšlet eko, a to jak ekologicky, tak ekonomicky, je teď v kurzu nejen v automobilovém průmyslu. Někdo řeší svou uhlíkovou stopu přechodem na elektromobily, ale co takhle si auto nepořizovat vůbec?

Stejně ho skutečně využijete jen zlomek z jeho životnosti a aut už je v ulicích víc než dost. Tak co takhle využít auto někoho jiného? Přesně na to vsází carsharing, tedy sdílení aut ve chvílích, kdy je sami nepotřebujeme. Tato oblast automobilového průmyslu zažívá během pandemie skvělé časy.

„Majitelům aut přináší carsharing snadný způsob, jak snížit náklady spojené s vlastněním vozu a ulehčit domácímu rozpočtu. Na druhé straně pak carsharing právě teď představuje flexibilní alternativu k vlastnění vozu, kterou volí stále více lidí. Jen během letních měsíců přibylo na naší platformě dalších deset tisíc uživatelů,“ vysvětluje Robin Švaříček, CEO carsheringové společnosti HoppyGo.

Potvrzuje to i Michal Šimoník, ředitel družstva carsheringu Autonapůl: „Na současné situaci oceňujeme, že se lidé důkladněji zamýšlejí nad tím, jestli opravdu potřebují vlastnit auto, které však průměrně jezdí pouhých 6 % dne. A naši nově zaregistrovaní uživatelé zjistili, že auto či další auto vlastnit nepotřebují. Naše vozy jsou vytíženy po více než 32 % času a aktivně tak snižují počet aut v ulicích.“

Oba tyto startupy během pandemie značně povyrostly. HoppyGo během léta zaznamenalo 10 tisíc nových registrací a jejich vozidla najela dohromady 2,5 milionu kilometrů, přičemž průměrná doba zápůjčky činí pět dní, během nichž zákazník v průměru najezdí téměř 700 kilometrů. Majitelé sdílených vozů si za sezónu přes tuto platformu rozdělili přes 10 milionů korun, což je 43% meziroční nárůst.

I Autonapůl se dělí o nějaká data. Nadprůměrně vysoký počet nových registrací se dostavil s pádem protipandemických opatření z letošního jara. Auta této služby za prvních 10 měsíců letošního roku najezdila milion kilometrů a službu příští rok čeká 12% až 15% nárůst v počtu vozidel i uživatelů.

„Kvůli delším dodacím lhůtám nových aut už jsme v kontaktu s dodavateli a flotilu chceme posílit hlavně v naší vyšší kategorii Comfort a v malých vozech. Objednali jsme plně hybridní Toyoty Corolla combi a menší Dacie Sandero s pohonem na LPG. Tyto modely si vybrali sami sdílníci v anketách na sociálních sítích. Do dominantně benzínové flotily přibudou nové pohonné systémy a my v reálném provozu vyhodnotíme chování a spotřebu úsporných modelů pro náročnější i nenáročné sdílníky. Zajímavé pro nás bude srovnání využití vozů na delší cesty s kratšími jízdami po městě a jeho okolí,“ zakončuje za Autonapůl Michal Šimoník. 

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články