Qerko umožňuje hostům platit bez čekání. Restauraci šetří čas i peníze

24. 8. 2021 – 8:44 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

Qerko umožňuje hostům platit bez čekání. Restauraci šetří čas i peníze
zdroj: Profimedia

Mobilní aplikace Qerko přináší revoluci v placení do gastronomie. Službu využívají desítky tisíc hostů, čímž personálu restaurací šetří čas a mohou znamenat i vyšší zisky.

Kolikrát se vám stalo, že jste při příjemném posezení s přáteli v restauraci měli dojedeno, dopito a rádi byste se už přesunuli jinam, ale v tu ránu o vás obsluha přestala jevit zájem a na konečné zaplacení jste museli netrpělivě čekat nepříjemně dlouho? S tímto nešvarem, který rozhodně není ojedinělý, pomáhá platební aplikace Qerko.

Díky Qerku máte uhrazení objednávky plně ve své režii. Nemusíte na číšníka čekat a mávat, stačí vytáhnout telefon a zaplatit. Nemusíte ani řešit hromadnou platbu a pak se mezi sebou vyrovnávat. Každý v aplikaci jednoduše zaplatí svůj díl. Přínos hostům je tedy zjevný, ale ze systému zásadně těží i samotné restaurační zařízení.

“V Malešické tvrzi nám Qerko každý den ušetří neskutečné množství času při placení. Také obsluha velmi rychle pochopila, kolik času jí Qerko každý den ušetří, a tak považuje aplikaci za nejlepšího kamaráda na place. Občas Qerko doporučují svým hostům, aby nemuseli na zaplacení zbytečně čekat. Třešničkou na dortu je spropitné, které je až o 10 % vyšší než při platbě přes terminál,” říká František Novák, provozní manažer Malešické tvrzi.

Obsluha Malešické tvrzi díky Qerku měsíčně ušetří 65 hodin času, díky čemuž obslouží o 78 stolů víc a připíše si k zisku 10 tisíc korun. Ještě lépe na tom je Turnovská pivnice Waltrovka, u níž jde o ušetření 171 hodin a nárůst v tržbách o 41 tisíc korun měsíčně. Je to dáno také tím, že aplikace hosty vyzývá k opětovné návštěvě díky zabudovanému věrnostnímu programu, což dokazuje další, tentokrát brněnský podnik Tusto:

“Hosté se k nám do Tusta vrací pravidelně. Je to i díky tomu, že zde zákazníci sbírají návštěvy hned v rámci tří věrnostních nabídek najednou. Za každou 5. návštěvu mohou dostat kávu, za každou 10. návštěvu získají Mini tiramisu a za každou 15. návštěvu získají 20% slevu. Vše jsme si snadno nastavili v Qerku dle našich vlastních preferencí,” říká Martin Kružík z Tusto Titanium v Brně.

Další nespornou výhodou Qerka je spropitné. Hosté v případě platby kartou v průměru dávají spropitné ve výši 4 % z celkové útraty, zatímco v případě Qerka je to 7,7 %, tedy téměř dvojnásobek. Není proto divu, že aplikaci svým hostům doporučují jak samotné podniky, tak jejich obsluha.

“Snažíme se majitele, provozní a obsluhu restaurací neustále motivovat k doporučování Qerka, protože je pro ně mnohem výhodnější než karty. Není to však jen o větších dýškách, ale i o množství hostů, které je restaurace využívající náš software schopna obsloužit,“ říká Lukáš Kovač, CEO Qerka.

Aplikace Qerko jen za poslední dva měsíce uživatelsky vyrostla o čtvrtinu a pokořila hranici 100 tisíc stažení. Ne všichni službu ale využili. Alespoň jednou skrze ní zaplatilo 68 tisíc hostů, kteří všichni v konečném důsledku napomohli nejen sobě a podniku, ale i ekologii, jelikož se kvůli jejich platbě přes telefon nemusela tisknout žádná účtenka.

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články