Nebavil jí obsah s reklamami, tak založila Pickey. Denisa Hrubešová chce, aby vám lidé za tvorbu platili

22. 7. 2021 – 15:59 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

Nebavil jí obsah s reklamami, tak založila Pickey. Denisa Hrubešová chce, aby vám lidé za tvorbu platili
zdroj: Foto: Médiář

Česká sociální síť Pickey umožňuje tvůrcům zpoplatnit videa, články, podcasty a další tvorbu.

A je tady nová česká sociální síť. Jmenuje se Pickey a od své konkurence se liší v mnoha oblastech. Nekonkuruje však Facebooku, ale spíše platformám jako Patreon, HeroHero či Patron od Startovače, skrze něž si tvůrci prakticky libovolného obsahu vydělávají na příspěvcích od fanoušků.

To samé platí i o Pickey, která ale chce být jakousi sociální sítí, kde si každý tvůrce vytvoří svůj vlastní ekosystém. A funguje to velmi jednoduše. Ať už se věnujete psaní, tvorbě videí, vaření, módě, zkrátka jakékoliv zálibě, tak zde se můžete zviditelnit, a ještě na tom něco vydělat.

Platforma stojí na měsíčních příspěvcích od vašich podporovatelů, ale umožňuje i jednorázové platby. Podporovatelé tak získají přístup k vaší tvorbě a vy zase zaslouženou odměnu. Výši příspěvku si nastavíte sami a Pickey si z něj ukrojí 15 % (nejméně však 15 korun). U jednorázových plateb je to 20 % a nejméně 10 korun.

Platforma je v tuto chvíli pouze pro zvané, ale v září se otevře široké veřejnosti a kdokoliv tak bude moct rozjet vlastní placenou tvorbu. Pickey vám ale nepomůže s propagací. Své fanoušky už musíte nalákat sami skrze obvyklé sociální sítě a jiné kanály.

Pickey se od konkurence liší hlavním tím, že je ryze česká a platí se v ní korunami, což může mnohým usnadnit rozhodování, zda ji vyzkoušet. A kdo a s jakou myšlenkou vlastně za celým projektem stojí? Jmenuje se Denisa Hrubešová a svůj počáteční impulz popisuje pro Médiář následovně:

„Byla jsem naprosto vyčerpaná systémem, kterým si tvůrci v Česku vydělávají. Říkala jsem si, že jestli ještě jednou uvidím svého oblíbence, jak dělá nějakou nucenou reklamu na pračku, zkusím s tím něco udělat.“ Vývojářem platformy a jejím spoluzakladatelem je David Slačálek.

Momentálně na platformě najdete jen několik málo tvůrců, mezi nimiž je například lihovarník Martin Žufánek, který vám za měsíční poplatek 120 korun prozradí mimo jiné exkluzivní informace o chystaných limitovaných edicí jeho produktů a časy jejich vydání na e-shopu. A s něčím takovým můžete od září přijít i vy.

Zdroje:
mediar.cz

Nejnovější články