Jak protiepidemické restrikce polevují, Mews hlásí rekordní platby za ubytování v hotelech

26. 8. 2021 – 11:17 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

Jak protiepidemické restrikce polevují, Mews hlásí rekordní platby za ubytování v hotelech
zdroj: Web Mews

Hotelnictví konečně začíná ožívat a český startup Mews zaznamenává jeden rekord za druhým. Turisté už se vracejí, ale velkou neznámou jsou korporátní zákazníci, na nichž stojí následující měsíce.

Český startup Mews před dvěma týdny oznámil akvizici britské konkurence Hotel Perfect, aby se nyní mohl pochlubit rychlým růstem a rekordními platbami za ubytování. Mews poskytuje více než 2 tisícům hotelů po celém světě software, který jim pomáhá s rezervacemi, check-iny a dalšími digitálními úkony.

V nejhorším bodě pandemie mělo zavřeno přes 60 % klientů Mews, ale s postupným rozvolňováním zavedených opatření už má nyní otevřeno na 86 % hotelů. A lidé se zjevně s radostí vrhají do ubytování. Startup totiž napříč svými klienty zaznamenal rekordní objem zaplacených peněz za ubytování v jednom dni, a to 102 milionů korun. Předchozí rekord ze Silvestra 2019 byl překonán o 25 milionů korun.

„Aktuální trend vypadá velmi povzbudivě. 86 % hotelů využívajících platformu Mews už je v provozu a počet zavřených hotelů rapidně klesá. Stejně tak poměrně rychle roste i obsazenost hotelů. Ta se globálně pohybuje kolem 48 %, přičemž očekáváme, že růst se zastaví někde kolem 55 % – zhruba tam se pohybují hotely ve Spojených státech, které jsou podstatně více proočkovány a bez zásadnějších opatření,“ komentuje oživování hotelnictví po celém světě Matthijs Welle, CEO českého startupu.

Situace v hotelnictví se neustále mění a současný trend je takový, že lidé si tvoří rezervace co nejblíže datu svého pobytu. Průměrná doba proto neustále klesá a pohybuje se zhruba okolo 30 dní předem ze strachu nenadálých restrikcí. A přestože hotely se přes léto začaly konečně plnit turisty, jejich majitelé ještě nejsou z nejhoršího venku.

„Letní měsíce jsou spíše výjimkou v tom, že většinu hostů tvoří turisté na dovolené. Zbytek roku tvoří hlavní osazenstvo hotelů korporátní zákazníci. Většina hotelů tak nervózně podupává a čeká, jak to v září bude vypadat. Vrátí se korporátní hosté? Nebo pracovní cesty už navždy nahradí videokonference? Bude další vlna pandemie? To nikdo neví. Léto však zatím vypadá nadějně,“ říká Welle.

Přestože hotelnictví utržilo během pandemie obrovskou ránu, startup Mews paradoxně vyrostl o 50 %. Je to dáno tím, že spousta hotelů využila příležitosti k rekonstrukci pokojů a modernizaci své administrativy.

„Pro mnoho hotelů byla pandemie budíčkem pro zahájení digitalizace. I řada velkých hotelových sítí zjistila, že neumí spravovat své systémy vzdáleně. Proto investovali do služeb, jako je ta naše, a nyní jsou schopni spravovat celý hotel online. Zároveň se hotely chtějí stát místem, kde se lidé budou potkávat, nejen přespávat. Mnoho z nich zvažuje nebo už realizuje výstavbu například konferenčních místností,“ popisuje změny v přístupu hotelů Richard Valtr, zakladatel Mews.

I samotné Mews se během pandemie proměnilo. Jeho představitelé se rozhodli více zaměřit na partnerství s velkými hotelovými sítěmi a sami se naučili zaškolovat své klienty online, čímž odpadly značné časové a finanční náklady.

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články