Chytrý konverzační bot z Brna pomáhá hledat zapomenuté miliardy

13. 7. 2021 – 14:40 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

Chytrý konverzační bot z Brna pomáhá hledat zapomenuté miliardy
zdroj: Foto: Zapomenuté miliardy

Tým Coworkers.ai usnadňuje práci operátorům automatizovaným chatbotem.

Dnešní uživatel se čím dál tím častěji může setkávat s takzvaným chatbotem. Na zákaznické lince ho nepřivítá živý operátor, ale umělá inteligence, která zvládne vyřídit mnohé žádosti zákazníků bez nutnosti zatěžování pracovní síly. O vývoj takových asistentů se stará tým Coworkers.ai, jehož služby již využívají Komerční banka, Generali Česká pojišťovna, Bezrealitky.cz či Košík.cz.

Nově se k nim přidává i online služba Zapomenuté miliardy od fintechového startupu Stock Convertor. Služba Zapomenuté miliardy pomáhá s vyhledáním a zpeněžením zapomenutých investic, a to klidně těm desítky let starým, jakými jsou například prostředky z kuponové privatizace.

O část konverzací mezi službou a jejím zákazníkem se nově stará virtuální asistentka Zuzana od Coworkers, která v první den svého provozu vedla na 850 konverzací a od té doby jich má průměrně 200 denně. Spolehlivost jejích odpovědí činí 92 % a dále se zvyšuje.

Zákazníci se Zuzany nejčastěji ptají například na to, jaké akcie je možné dohledat, co mají dělat, když dědí, jaké potřebují dokumenty, ale zajímaje i to, jak služba vlastně funguje a kolik stojí. Uživatelé si s ní v průměru povídají 4,5 minuty, čímž svým živým kolegům od spuštění 7. června ušetřila již 480 hodin, respektive 60 pracovních dní.

„K dnešku našeho chatbota využilo více než 6 500 uživatelů, kterým jsme odeslali více než 18 000 zpráv,“ vypočítává teamleader Coworkers.ai Tomáš Lysek a dodává: „Jako vždy jsou lidé kreativní a například na zabezpečení osobních údajů se zeptali více než 30 způsoby. Naše umělá inteligence je přitom musí všechny rozpoznat a nabídnout správnou odpověď.“

K pokrokovému řešení komunikace se zákazníky od Coworkers, které na rozdíl od zahraniční konkurence lépe zvládá barvité jazyky jako češtinu a slovenštinu, se na závěr vyjádřil i jednatel startupu Stock Conventor Daniel Sumař:

„Zuzana od Coworkers.ai každý den úspěšně zodpoví stovkám uživatelů nejrůznější otázky o naší službě. Obzvláště oceňujeme vysokou přesnost, se kterou rozpoznává různě položené dotazy. Už dopředu jsme počítali, že Zuzana pro nás bude velkou pomocí, ale výsledky předčily očekávání. Za vše mluví citace jednoho z našich uživatelů, který se Zuzanou komunikoval: ,Díky. Tohle je zatím nejlepší virtuální chatbot, na kterého jsem narazil. Kudos.'”

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články